December 18, 2017

October 9, 2017

December 15, 2016

Please reload

Recent Posts

II. Tradicionalna regata Mini 12 na Gradiškem jezeru.

July 17, 2016

1/1
Please reload

Featured Posts

Predavanje o trimanju jader. S poudarkom na regatah, seveda!

March 17, 2017

Predavanje o trimanju jader. S poudarkom na regatah, seveda!

 

Dva četrtka zapored nam je pamet solil Dušan Ušeničnik, odličen jadralec, ki ima ogromno regatnih izkušenj in jadralskega znanja. Skozi leta regatnega jadranja je osvojil ogromno regat in »izučil« veliko število jadralcev. S svojim zanimivim in strokovnim podajanjem znanja o jadranju, se je izkazal na regatnih poljih, prav tako v predavalnicah.

 

Naj omenim, da Ravbarji z vsako regato napredujemo. Če smo bili na začetku še bolj telebajski, kar se tiče štartov, taktike in uravnoteženja jader, gre vsakič bolje. Najbrž veliko pove podatek, da se zgodi, da prve tri jadrnice priplujejo v cilj v 14 sekundah. Po šestih urah plovbe, vsaka s svojo traso. Živčna vojna, res.

 

Dušan nam je na prvem predavanju razložil aerodinamiko jader, razložil pritiske v privetrini in zavetrini, omenjal Bernoullija in njegov efekt in opominjal na napake, ki jih dela večina trimerjev. V zanosu in ihti večkrat pozabja(m)jo, da prezategnjena jadra naredijo več škode kot popuščena.

 

Hitrost, hitrost, hitrost ...

 

V nadaljevanju smo šli skozi trimanje prednjega jadra. Genove, floka. Zategnjenost dvižnice v različnih smereh vetra, živčki, moštrinčki, gube in foldi, položaj travelerja, seveda pa nekajkrat ponovljeno opozorilo, da posadka nima kaj delati med jadri.

 

V drugem delu predavanj je bilo na vrsti glavno jadro. Razložil nam je razlike pri roll in full-batten jadrih, da če ne vemo, kaj delati z vangom, ga je bolje pustiti na miru, in seveda vpliv škote, dvižnice, zategnjenosti baze in zadnje pripone na obliko jadra.

 

Do optimalnega kompromisa med silo v jadru in podiranjem zaradi moči vetra bomo morali sami priti ampak saj nam je vse jasno. Na kopnem. Na morju pa vse znanje kar izpuhti.

 

Za konec smo šli še čez špinakerje in genakerje. Škotine genakerja dejansko res lahko peljejo za ali pa pred pripono. Ampak drugi način lahko povzroči precej težav. Itak sta pa genager in špinaker pravzaprav eno in isto. Razen da sta drugače krojena, pri genakerju nimaš dela s tangunom, ker štrli iz premca jadrnice, sicer pa vse isto. Oba se pa rada zapletata v karamele, oba sta ogromna in nerodna in rada se trgata.

 

In ne smemo pozabiti na hitrost. Hitrost, hitrost, hitrost ... Pusti orco, če barka ne gre nikamor ...

 

Fotogalerija dogodka>>

 

 

 

 

Please reload

Follow Us

I'm busy working on my blog posts. Watch this space!

Please reload

Search By Tags
Please reload

Archive
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Facebook Social Icon

Če želiš biti obveščen o naših dogodkih vpiši svoj email:

© 2018 by JK Ravbar