Predavanje o trimanju jader. S poudarkom na regatah, seveda!

Predavanje o trimanju jader. S poudarkom na regatah, seveda!

Dva četrtka zapored nam je pamet solil Dušan Ušeničnik, odličen jadralec, ki ima ogromno regatnih izkušenj in jadralskega znanja. Skozi leta regatnega jadranja je osvojil ogromno regat in »izučil« veliko število jadralcev. S svojim zanimivim in strokovnim podajanjem znanja o jadranju, se je izkazal na regatnih poljih, prav tako v predavalnicah.

Naj omenim, da Ravbarji z vsako regato napredujemo. Če smo bili na začetku še bolj telebajski, kar se tiče štartov, taktike in uravnoteženja jader, gre vsakič bolje. Najbrž veliko pove podatek, da se zgodi, da prve tri jadrnice priplujejo v cilj v 14 sekundah. Po šestih urah plovbe, vsaka s svojo traso. Živčna vojna, res.

Dušan nam je na prvem predavanju razložil aerodinamiko jader, razložil pritiske v privetrini in zavetrini, omenjal Bernoullija in njegov efekt in opominjal na napake, ki jih dela večina trimerjev. V zanosu in ihti večkrat pozabja(m)jo, da prezategnjena jadra naredijo več škode kot popuščena.

Hitrost, hitrost, hitrost …

V nadaljevanju smo šli skozi trimanje prednjega jadra. Genove, floka. Zategnjenost dvižnice v različnih smereh vetra, živčki, moštrinčki, gube in foldi, položaj travelerja, seveda pa nekajkrat ponovljeno opozorilo, da posadka nima kaj delati med jadri.

V drugem delu predavanj je bilo na vrsti glavno jadro. Razložil nam je razlike pri roll in full-batten jadrih, da če ne vemo, kaj delati z vangom, ga je bolje pustiti na miru, in seveda vpliv škote, dvižnice, zategnjenosti baze in zadnje pripone na obliko jadra.

Do optimalnega kompromisa med silo v jadru in podiranjem zaradi moči vetra bomo morali sami priti ampak saj nam je vse jasno. Na kopnem. Na morju pa vse znanje kar izpuhti.

Za konec smo šli še čez špinakerje in genakerje. Škotine genakerja dejansko res lahko peljejo za ali pa pred pripono. Ampak drugi način lahko povzroči precej težav. Itak sta pa genager in špinaker pravzaprav eno in isto. Razen da sta drugače krojena, pri genakerju nimaš dela s tangunom, ker štrli iz premca jadrnice, sicer pa vse isto. Oba se pa rada zapletata v karamele, oba sta ogromna in nerodna in rada se trgata.

In ne smemo pozabiti na hitrost. Hitrost, hitrost, hitrost … Pusti orco, če barka ne gre nikamor …

Fotogalerija dogodka>>

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Proudly powered by WordPress | Theme: Baskerville 2 by Anders Noren.

Up ↑